Yoga voor senioren, 55+

55+ en wilt u, overweegd u met yoga te beginnen, maar het tot nog toe uitgesteld? Of heeft u in het verleden yoga beoefend maar er mee moeten stoppen? Dan is dit wellicht nu de kans om iets nieuws te proberen of de yoga weer op te pakken. Iedereen heeft zijn eigen reden om yoga te beoefenen. En wat is uw drijfveer?

 

Rikkie zegt over deze lessen: ‘de yoga in deze seniorenlessen is een milde vorm van yoga.We combineren de bewegingen met een bewuste ademhaling.’ De bewegingen hebben direct een gunstig effect op de vitaliteit, gezondheid, kracht, innerlijke rust en het bewustzijn. Er wordt vooral veel aandacht besteed aan de soepelheid van het bekken en de wervelkolom, de basis en het meest centrale deel van ons lichaam. De wervelkolom is als de energiebox van het lichaam. Een soepele wervelkolom is een belangrijk aspect voor behoud van een goede gezondheid, plezier en tevredenheid.

 

Waarom yoga?
Ouder worden kan gepaard gaan met signalen van het lichaam dat het allemaal niet meer zo soepel gaat. Stijve spieren, sneller moe, kleine pijntjes in rug of gewrichten. Yoga helpt om soepel en evenwichtig te blijven. Flexibel in lichaam maar ook van geest.
De oefeningen worden met zorg gekozen en ook de uitvoering wordt aangepast daar waar dat nodig is. Met bewuste aandacht voor de beweging en de ademhaling, gaan we op zoek naar meer conditie, flexibiliteit, evenwicht en innerlijke levenskracht. 

Yoga is voor iedereen. U voert de houdingen uit naar wat voor u passend is. U werkt aan uw flexibiliteit met respect voor de grenzen van de eigen mogelijkheden.

 

Wees stevig als een berg en beweeglijk als een rivier